Digital markedsføring

“We don´t have a choice on whether we DO social media, the question is how well we DO it.”
– Erik Qualman

Du har sikkert hørt om digital markedsføring og at det virker som det er den mest populære måten å markedsføre bedrifter om dagen. Du sitter kanskje også og lurer på hvorfor akkurat din bedrift bør være synlig i sosiale medier, annonsere i Google Ads, skrive blogg, drive med digital annonsering eller ha en digital strategi?

La oss guide deg frem i den digitale jungelen.

Digital Marketing Chart med nøkkelord og ikoner på tavle

ØKT SYNLIGHET PÅ NETT =
ØKT OMSETNING FOR DIN BEDRIFT

Få bistand til å velge rett kanal!

Vi i Flyby hjelper deg å sette opp en markedsstrategi, på den måten sørger vi for å bli godt kjent med deg som kunde, samt din bedrifts målgruppe.

Det er mange kanaler å velge mellom, din bedrifts målgruppe gir ofte en god pekepinn på hvilke kanaler din bedrift bør ha en tilstedeværelse. 

Selger din bedrift varer, eller tjenester?

Dette er også ett viktig poeng.

Vi i Flyby anbefaler våre kunder å starte med å annonsere på Google. Grunnen til dette er att de som klikker på annonser på Google har ofte ett behov her og nå. De er allerede i kjøpemodus, eller leter aktivt etter leverandører. 

Annonsering på sosiale medier er perfekt for å skape merkevaregjennkjennelse, eller fange opp kunder som ikke visste om ditt produkt. Eller som kjøper tjenester av dine konkurrenter.

Google Ads eller annonsering i sosiale medier

Annonsering ved bruk av sosiale medier eller Google Ads er også noe vi er godt kjent med, ved å spisse annonsene mot bedriftens målgruppe kan man for eksempel generere mange kjøpe-klare leads for en mye lavere kostnad enn ved markedsføring via tradisjonelle kanaler. En viktig del av oppgaven er å analysere og korrigere annonsene løpende for å sikre best mulig resultat.

Send oss en hendvendelse, så hjelper vi deg i gang.