INTERAKTIV MARKEDSFØRING

Kunder stiller stadig høyere krav til å kunne se for seg, og samhandle med dine produkter og tjenester på ett stadig tidligere stadie. Potensielle kunder gjør mer grundig research om produktet de ønsker å kjøpe enn tidligere, og det krever mer for å tilegne seg kundens tillit, og dekke kundens behov. Nye teknologier og løsninger som blant annet AR og VR, gjør dette mulig og vil endre spesielt markedsføringsbransjen i årene fremover.

Vi har valgt å gi denne nye trenden navnet interaktiv markedsføring, som er et samlebregrep for flere underkategorier. 

Innovativ
markedsføring

Flere store IT selskaper er i ferd med å lansere/ utvikle briller som ser ut som vanlige lesebriller, men som kan potensielt forandre måten vi blir eksponert for reklame.

Flere store internasjonale selskap har allerede tatt i bruk AR til å markedsføre sine produkter. IKEA har blant annet lansert en egen AR app hvor kunder kan se om møblene IKEA selger passer hjemme, uten å måtte kjøpe den først.